Tutorial: Gebruikers deactiveren
Beheerders kunnen gebruikers deactiveren binnen een Viking-account. Dit kan bijvoorbeeld nuttig zijn als een gebruiker uw organisatie verlaat en u wilt voorkomen dat hij of zij bestellingen kan blijven plaatsen via uw Viking-account, maar op hetzelfde moment wilt u de bestelhistorie van dit gebruikersaccount niet kwijtraken.
Hieronder leggen we stap voor stap uit hoe u een gebruikersaccount kunt deactiveren.
Stap 1:
Log in als beheerder bij uw Viking-account
- Open het dropdownmenu onder “Mijn account” (1).
- Klik op de menu-optie „Gebruikers“ (2).
Stap 2:
U krijgt nu een overzicht van alle bestaande gebruikers binnen uw Viking-account.
- Om een specifieke gebruiker te deactiveren, klikt u op de gebruikersnaam van de gebruiker die moet worden gedeactiveerd (1).
Stap 3:
U krijgt een overzichtspagina te zien met alle informatie over de gebruiker die u wilt deactiveren.
- Als u de gebruiker weer wilt reactiveren voor uw Viking-account, klikt u op “Gebruiker activeren” (1).
Stap 4:
Een venster verschijnt waarin u wordt gevraagd te bevestigen dat u de gebruiker wilt deactiveren.
- Klik op “Deactiveren” om de gebruiker uit te zetten voor uw Viking-account (1).
Stap 5:
U keert terug naar de overzichtspagina van de gebruiker die u heeft gedeactiveerd voor uw Viking-account.
- De melding “De gebruiker is gedeactiveerd” geeft aan dat u de gebruiker voor uw account hebt gedeactiveerd (1).
- U kunt het gebruikersaccount eenvoudig weer activeren door op “Gebruiker activeren” te klikken (2).
U hebt nu de taak voltooid om een gebruikersaccount te deactiveren voor uw Viking-account.